Levering og retur
Retur og bytte
Var størrelsen eller varianten feil og du ønsker å bytte størrelse tar du kontakt på nettordre@jaktogfriluft.no. Vi sender deg da returlapp til varen som skal byttes. Å bytte en størrelse er gratis.
For raskere behandling av din retur ber vi deg fylle ut returskjema, det ligger som vedlegg i din ordrebekreftelse. Du finner det også her: RETURSKJEMA
Vi forsøker vanligvis etter å fullføre behandlingen innen 2-5 dager, noe som er den normale behandlingstiden. Imidlertid, i perioder med høy pågang, kan det hende at behandlingen tar litt lengre tid.
Når det gjelder reklamasjoner, er hver sak unik, og derfor vil behandlingstiden variere. Vi tar oss tid til å nøye vurdere og løse hver reklamasjon i samsvar med leverandørens retningslinjer og prosedyrer. Vi forstår viktigheten av å håndtere reklamasjoner raskt og effektivt for å sikre at du blir fornøyd med produktet eller tjenesten du har kjøpt
Angrefrist
Vedlagt alle ordrebekreftelser fra JF følger det et eget skjema med informasjon om angrefrist og Angrefristloven. Angreretten gjelder kun for forbrukere. Angreretten gjelder for alle varer med unntak av slike hvor varen eller deler av den er forseglet og forseglingen er brutt. Angreretten forutsetter at Kunden innen 14 dager etter levering, gir melding til JF om at angrerett gjøres gjeldene. Angreretten kan være tapt dersom Kunden ikke kan lever tilbake varen i samme stand og mengde som da den ble levert. Varene må kunne returneres i original emballasje, sammen med alle deler, brosjyrer og annet materiale som fulgte varen. Kunden må selv betale for frakten når varen returneres til JF. Tilbakebetaling til Kunden fra JF gjøres så hurtig som mulig etter at returforsendelsen er levert til JF, og senest innen 14 dager etter at returen var levert. Forøvrig gjelder øvrige bestemmelser slik de fremkommer i Angrerettloven.
Angrerettskjema er vedlagt ordrebekreftelsen fra oss og du kan finne det her: Angrerettskjema
Tilbakebetaling
Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, så skjer dette via Riverty, Vipps eller Visa/Mastercard, avhengig av hva du betalte varene med. Tilbakebetaling skal finne sted innen 4-7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet. Det utbetales ikke kontant i våre butikker.
Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler som for retur.
Nettfrakt
Varer som bestilles på nettbutikken har en fraktkostnad på 99 kroner. Dette gjelder alle kjøp på nettbutikken med noen unntak som:
- Bestilling over 3000 kroner, da gjelder fri frakt.
- Rabattkoder eller kampanjer.
- Hent i butikk er fraktfritt.
I nettbutikken tilbyr vi ulike leveringsalternativer: Postens servicepakke, hjem på døren, hent i butikk Arendal og Hent i butikk Gjøvik. Dersom det skjer noen forsinkelser med leveringen vil vi varsle kunde så fort vi er kjent med eller har informasjon om dette. Informasjon om kjøpsvilkår finner du her!
Postens servicepakke
Velger du "postens servicepakke" koster frakten 99 kroner. Du får elektronisk sporing fra posten på SMS, e-post, posten appen eller hentemelding i postkassen. Du får en ny oppdatering når posten er ankommet ditt nærmeste hentested.
Hjem på døren
Dette leveringsalternativet koster 199 kroner. Pakken leveres av bring på din dør. Viktig at dette alternativet ikke er mulig ved kjøp av våpen, ammunisjon og ladekomponenter.
Hent i butikk
Dette alternativet er kostnadsfritt. Etter din ordre er bestilt vil vi reservere varene og sette dem klar til henting. Vi sender deg en SMS når ordren din er klar, og kan hentes i butikken vår.
Forsendelser til Svalbard
Vi sender til Svalbard og trekker fra MVA på ordren i ettertid. Pga. ekstraarbeid og gebyr ved forsendelser til Svalbard vil det tilkomme et gebyr på 350 NOK
Reklamasjon Forbrukerkjøpsloven av 21. juni (nr. 34- 2002)
Dersom varene som er levert i fra JF har feil eller mangler, må Kunden umiddelbart etter at forholdet ble oppdaget, ta kontakt med JF på nettordre@jaktogfriluft.no. Alt etter forholdene kan Kunden ha rett på ny vare, utbedring, erstatning eller heving av kjøpet.
Ingen varer må returneres til JF før Kunden har fått aksept for returforsendelse sammen med informasjon om selve gjennomføringen. Normalt skal varen sendes til JF i Arendal, etter henvisning i fra JF.
Reklamasjonsretten kan gå tapt, dersom Kunden selv iverksetter utbedring uten eller i strid med henvisning i fra JF.
JF vil normalt be om å få reklamasjoner skriftlig bekreftet pr e-post.
Den endelige reklamasjonsfristen er 2 år i fra varen ble levert. Dersom varen har en antatt levetid på vesentlig mer enn 2 år, er den endelige fristen 5 år.
Varer som bestilles fra leverandør
Når du har bestilt varer som ikke er tilgjengelige på lageret vårt, vil vi umiddelbart plassere en bestilling hos leverandøren. Vi tar kontakt med leverandøren for å sikre at varen blir sendt til oss så snart som mulig. estimert leveringstid fra leverandør kan variere avhengig av forskjellige faktorer, for eksempel tilgjengelighet hos leverandøren og eventuelle forsinkelser i frakt. Hvis varen blir forsinket, vil vi oppdatere leveringsdatoen på din ordre. Vi ønsker å sikre at du er informert om eventuelle endringer i leveringstidspunktet. Vår intensjon er å holde deg som kunde oppdatert gjennom hele prosessen, slik at du kan planlegge basert på den oppdaterte informasjonen.
Leveringsstatus
Rask levering! Normal behandlingstid er 1-3 virkedager. Så fort ordren din er klar, vil du få en sporingslink fra posten på SMS. Via denne sporingslinken kan du til en hver til spore hvor din pakke er. Når pakken din har ankommet vil du få en SMS om at pakken din er klar til å hentes.