FAQ
Utvidet bytterett i november og desember
Du kan bytte varer kjøpt i butikken og på nett helt frem til 15. januar. Vi viser ellers til gjeldene regler for retur og bytte. Les mer HER.
Våpen og ammunisjon
Hvordan kjøper jeg våpen/Kan jeg kjøpe våpen på nett?
- Du kjøper våpen på nett akkurat som du gjør med andre varer. Klikk deg gjennom handelen i nettbutikken.
- Du kan søke etter våpentillatelse på politiets nettside. Søk våpen digitalt - og våpensøknaden kommer som pdf fil til din digitale postboks. Send dokumentet til: vapentillatelse@jaktogfriluft.no
- Vi sender deg våpenet så snart papirene er mottatt!
- Slik gjør du det.
Hvordan kjøper jeg ammunisjon/Kan jeg kjøpe ammunisjon på nett?
- Kjøpe ammunisjon på nett er både kjapt og enkelt.
- Du kjøper ammunisjon på nett akkurat som du gjør med andre varer. Klikk deg gjennom handelen i nettbutikken.
- Når ordren er mottatt så er det viktig at du sender: ID og våpenkort til vår mail VPK@jaktogfriluft.no
- Våpenkortet du sender bilde av skal være av riktig kaliber i forhold til hvilket kaliber du kjøper.
- Uten ID og våpenkort kan vi ikke sende deg våpen eller ammunisjon.
- Det er også gyldig å sende godkjent våpensøknad.
- Bring leverer over hele landet!
Avbestilling
Kan jeg endre eller avbestille ordren min?
- Ta kontakt med: nettordre@jaktogfriluft.no
- Vennligst oppgi ordrenummer og hvilken/hvilke varer du ønsker å endre eller avbestille.
- Etter en forespørsel er sendt til oss vil vi kansellere ordren din, eller endre ordren din manuelt.
Jeg har avbestilt min ordre, når får jeg pengene tilbake?
- Dersom du har benyttet deg av Visa, Vipps eller Mastercard som betalingsmetode, vil beløpet kun bli reservert på kontoen din frem til ordren sendes fra vårt lager. Dersom du skulle ønske å avbestille ordren før den blir sendt fra oss, vil reservasjonen bli slettet. Dette innebærer at pengene ikke blir tilbakebetalt umiddelbart, men de blir gjort tilgjengelige på din konto. Vanligvis tar det mellom 1 og 5 virkedager før pengene er tilgjengelige igjen. Den samme prosessen gjelder også dersom vi fjerner en eller flere varer fra din ordre. Beløpet vil da bli justert, og du vil kun bli belastet for de varene som blir levert til deg.
- Faktura og delbetaling: Samme prosess gjelder. Vi aktiverer ikke fakturaen eller delbetalingen før ordren din blir sendt. Returnerer du varen innen forfallsdato sletter vi fakturaen og fakturaen krediteres. Dersom du har avbestilt din ordre, så slettes den. Del betalingen eller fakturaen blir blir fjernet.
Min side
Hvordan logger jeg inn på min side?
- Jaktogfriluft.no registrerer automatisk om du har en bruker eller ikke.
- Trykk først på "logg inn" knappen oppe i høyre hjørne.
- Har du en bruker kan du skrive inn telefon nummeret ditt og deretter passordet.
Hvordan oppretter jeg en bruker?
- Jaktogfriluft.no registrerer automatisk om du har en bruker eller ikke.
- Trykk først på "logg inn" knappen oppe i høyre hjørne.
- På opprett bruker siden er det viktig at du fyller ut all informasjon korrekt (fornavn, etternavn osv).
- Når all informasjon er utfylt trykker du på "opprett profil"
Retur og levering
Hvordan returnerer jeg varer?
- Var størrelsen eller varianten feil og du ønsker å bytte størrelse tar du kontakt på nettordre@jaktogfriluft.no. Vi sender deg da returlapp til varen som skal byttes. For raskere behandling av din retur ber vi deg fylle ut returskjema, det ligger som vedlegg i din ordrebekreftelse. Du finner det også her: RETURSKJEMA
Når får jeg pakken min?
- Vi tilbyr rask levering! Generelt sett er leveringstiden 2-5 virkedager, forutsatt at varene er på lager. Tiden det tar å levere vil variere avhengig av fraktmetoden som brukes, samt destinasjonen innenfor landet pakken skal sendes til.
- Normalt sett pakker vi og sender bestillinger samme dag fra vårt lager i Arendal, under forutsetning av at bestillingen gjøres før klokken 13:00. Vennligst merk at dette kun gjelder for varer som er tilgjengelige på vårt lager. I perioder med stor etterspørsel kan det ta litt lengre tid. Når pakken er sendt, vil du motta en leveringsbekreftelse med et sporingsnummer, slik at du kan følge med på pakken når den blir overlevert til posten.
- Dersom det skulle oppstå forsinkelser vil vi varsle Kunde så fort vi er kjent med eller har informasjon om dette.
Les mer om retur og service her
Jeg har bestilt en vare som ikke er på lager
Når du har bestilt varer som ikke er tilgjengelige på lageret vårt, vil vi umiddelbart plassere en bestilling hos leverandøren. Vi tar kontakt med leverandøren for å sikre at varen blir sendt til oss så snart som mulig. estimert leveringstid fra leverandør kan variere avhengig av forskjellige faktorer, for eksempel tilgjengelighet hos leverandøren og eventuelle forsinkelser i frakt.
Hvis varen blir forsinket, vil vi oppdatere leveringsdatoen på din ordre. Vi ønsker å sikre at du er informert om eventuelle endringer i leveringstidspunktet. Vår intensjon er å holde deg som kunde oppdatert gjennom hele prosessen, slik at du kan planlegge basert på den oppdaterte informasjonen.
Vi vil gjøre vårt beste for å holde deg oppdatert!
Telefon
370 60 700
Mandag-fredag: 08:00 - 16:00
Kundeservice
Epost: nettordre@jaktogfriluft.no
Telefon: 370 60 700